יום חמישי

איך לגבות עדות מלקוח

גביית עדות מלקוח היא הרגל שצריך להיות לכל בעל עסק.

הזמן הטוב ביותר לגבות עדות מהלקוח שלכם, זה כאשר הוא הכי הכי מרוצה, שזה בדרך כלל זמן קצר אחרי הרכישה או החוויה שהוא עבר איתך.

במקום לדבר יותר מדי, אני אתחיל בדוגמא לעדות שנגבתה דווקא כמה זמן אחרי הסדנה, בגלל שרציתי לקבל מהמרואיינת גם את השינוי שנוצר בחייה באופן כללי, וגם רציתי שתספר על השימוש היום יומי שלה בשיטה ממרחק הזמן.

(יחד עם זאת, חשוב לציין, שהלקוחה שלי גבתה עדויות מוקלטות מהמשתתפות מיד בסיום הסדנה, על החוויה שהן עברו).



דוגמא לגביית עדות מלקוחה


תזמון קבלת העדות

כמו שאמרתי, הזמן המומלץ ביותר לגבות עדות מלקוח היא כשהוא הכי מרוצה, הכי בתוך החוויה של השירות שלך או הידע שהוא קיבל ממך, הכי ב"היי" ממך.לפעמים זה מיד אחרי קבלת השרות, לפעמים זה אחרי כמה זמן של שימוש, לפעמים זה גם וגם.

עדות בוידאו היא מן הסתם החזקה ביותר, ותמיד אפשר לקחת ממנה כמה מילים לעדות בכתב, לכן תמיד כדאי לשאוף לקבל עדות בוידאו. לפעמים שווה אפילו לשקול לצ'פר את הלקוח בהנחה או מתנה כלשהי, תמורת ישיבתו מול המצלמה.
זה כמובן רק כדי לעודד את הלקוחות להצטלם, ובשום פנים ואופן לא כשוחד עבור עדות טובה.


בעדות חשוב מאד לשאול את המרואיין שאלות פתוחות, אבל מנחות

חשבו מה התועלת שאתם מנסים להדגיש, ונסו לכוון את השאלות שלכם לשם. אל תשאלו שאלות של כן ולא, אלא שאלות שחייבים לענות עליהן במשפט או שניים.
כמו כן, אל תגשו ישר לעניין, תנו ללקוח שלכם הזדמנות להרגיש בנוח, להפתח, להתרגל למצלמה.
התחילו בשאלות פשוטות:

  • איך הגעת אלי? 
  • מה משך אותך בסדנה? 
  • האם היו לך ציפיות ספציפיות מהתהליך? 

אלו שאלות שאפשר לשאול כמעט על כל שירות וכל עסק.
רק השאלה הפשוטה של איך הגעת אלי, יכולה פתאום לגלות שמישהו מאד המליץ לו על השירות שלך, וזו העדות הכי טובה שיש: לקוח מרוצה שהפנה עוד לקוח מרוצה.

על הדרך, יכול להיות שתגלו שהתועלת שלכם היא לא בדיוק מה שחשבתם, כאשר המרואיין שלכם פתאום ייתן לכם ערך גבוה שהוא קיבל, ולא חשבתם עליו קודם.


לדוגמא: בסרטון שכאן למעלה, רציתי מאד שאלינה תדבר על שינוי בחיים, על שימוש יום יומי בשיטה וכל הנושא של קבלת תשובות שהוא מאד קריטי ברשימת התועלות שהכנתי לסדנה הזו. 
היא בתגובה פתאום העלתה את נושא התודות, ההודיה, העלאת האנרגיות באמצעות התנועה הזו שאתם רואים בתמונה. זו תועלת שלא חשבתי עליה, ושרצוי להתייחס אליה בעתיד.

עוד שאלות:

  • האם היה לך משהו ספציפי שרצית לעבוד עליו בסדנה? 
  • כיצד השיטה מתבטאת בחייך ביום יום?

שאלה נוספת שמתאימה להרבה סוגי שירותים ותהליכים היא:


מה היית אומר לאנשים שמתלבטים ולא יודעים אם לרכוש את השירות שלי או לא? 


זו שאלה שמזמינה את הלקוח להגיד לך במילים שלו - מה לדעתו מייחד אותך מהמתחרים שלך - שאלת השאלות שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו, אבל הלקוחות שלך הם אלו שמחזיקים את התשובה האמיתית.


לסיום - הנה דוגמא נוספת לסרטון עדויות שעשיתי למשפחתון לפני שנתיים.

שימו לב כיצד הכפתור של הרגש מופעל כאן שוב ושוב, ובד בבד, לא שוכחתי את כל הנושאים הרציונלים שהורים מתלבטים בהם כשהם מחפשים גן לילד שלהם.

https://www.youtube.com/watch?v=_7ujCwUPs_o&feature=youtu.be

 אתם מוזמנים לשאול אותי שאלות ולספר לי איך השפיעו עליכם העדויות האלו, בתגובות שכאן למטה.

בהצלחה בגבייה....