יום רביעי

הקורס שרכשתי השבוע והקורס שלא רכשתי

מי מכם שכמוני מחובר להרבה רשימות תפוצה, יודע שהרווח בניהול רשימות תפוצה הוא, שאחת לכמה מיילים ינסו למכור לך משהו. בתחום השיווק זה בדרך כלל כל מיני כנסים וקורסים, שרובם עולים כמה אלפי שקלים, אבל גם נותנים המון המון המון המון המון ידע. אז איך יודעים מה לרכוש?

הנה לפניכם, הקורס שאני רכשתי השבוע, והקורס שלא רכשתי - לשיפוטכם.


האמת, זה דיי נדיר שאני בכלל רוכשת משהו. לא כי הדברים הם לא טובים, חסר וחלילה. להיפך, אני מוכנה לקבל מיילים רק מאנשים שאני חושבת שהם באמת יודעים על מה הם מדברים, שזה בדרך כלל כל מי שמצליח לקיים רשימת דיוור בתדירות קבועה, ולתת המון מידע בחינם, כדי בסוף למכור את מרכולתו.

בקיצור, אני מאמינה באמת ובתמים, שמי שכבר טרח ושלח לי מיילים, והכין קורס וידאו, ומסמכי PDF ועשה השקה, והכין דף נחיתה וכל מה שכרוך בלמכור לי דרך האימייל, הוא אמיתי והמוצר שלו טוב, ויש בו את כל התועלות שהוא מציין שיש בו. העניין היחיד הוא - שאני לא תמיד צריכה את זה.


חיים בתחושת החמצה


"החמצה" היא הפרדוקס של עידן המידע. אנחנו מופגזים בכל כך הרבה מידע כל הזמן, והוא כל כך זמין, שרובנו חיים כל הזמן בתחושת החמצה - שאנחנו לא מספיקים לצרוך את כל המידע.
ילידי שנות ה - 70 וקודם לכן, זוכרים מילדותם את האנציקלופדיה העברית. משהו כמו 10 כרכים לפחות -  גדולים, עבים וכבדים מאד ועמוסים במידע. אני הייתי רק ילדה, אז אני לא יודעת בדיוק, אבל זה בטח עלה כמה אלפי שקלים לרכוש את הדבר הזה, והיה גאווה גדולה שהתנוססה על מדף ביתי ולא הייתה ספריה שלא היו בה כמה וכמה אנציקלופדיות - בריטניקה, אביב, עברית, מילונים למיניהם ועוד.
אם הייתם אומרים אז למישהו, שבעוד 20 שנה כל המידע יהיה זמין דרך האינטרנט, בצורה נגישה ונוחה, באנציקלופדיות, בלוגים, אתרים, ובחינם!!! הם בחיים לא היו מאמינים לכם.
אבל זה המצב, וזה רק יכול לפתוח לנו את הראש לגבי העתיד - מה עולה הרבה כסף היום, שיהיה לגמרי בחינם בעתיד....? תחשבו על זה.

בכל אופן, בחזרה לקורסים שמוכרים לנו באינטרנט.
אז הכל טוב, הכל מועיל, הכל נותן המון המון מידע. יש קורסים שמכילים החל מ - 10 שעות וידאו ומידע, וכלה ב - 40 שעות - זה הכי הרבה שאני שמעתי. ואני רק רוצה לשאול אתכם - מתי בדיוק אני אמורה לצרוך את כל המידע הזה?

שמעתי פעם שהסטטיסטיקה של יישום תכנים שנמכרים כמידע היא משהו כמו 2%-5%. זה נכון לליווי עסקי, זה נכון לקורסים  און-ליין וגם אוף-ליין, הרצאות, כנסים וכדומה.
מעל ל - 80% מהאנשים המאזינים למידע יישומי לא יעשו איתו כלום. אם הם כתבו משהו, הוא ייכנס למגירה או יישאר זרוק על רצפת הרכב.
בערך 10% יעשו משהו כלשהו שייתן תוצאה רנדומלית כזו או אחרת.
ובערך 2% יישמו ויגיעו לתוצאות פנומנליות בעזרת המידע שקיבלו.

כדי לקצר את היריעה, אני אסכם שלדעתי זה תוצאה של בשלות, מוכנות, המידע הנכון בזמן הנכון שמגיע לאדם הנכון שצריך אותו - והוא בדיוק מוכן ליישם אותו. וזה נדיר, ולכן האחוזים הזעומים.

דרך אגב, מבחינת קוסמית - שימו לב שהיקום תמיד שולח לנו את מה שאנחנו צריכים כשאנחנו צריכים אותו. העניין הוא, שאנחנו מושכים באותו זמן עוד עשרה דברים שהם לא רלוונטים לנו באותו רגע, אבל מאד מסקרנים ומפתים, והתוצאה היא תמיד בזבוז זמן ובעיקר כסף, ולא מעט כסף.

אבל זו לא הנקודה שרציתי לדבר עליה בפוסט הזה. הנקודה שהבטחתי לכם היא "הקורס שרכשתי והקורס שלא רכשתי השבוע".

כמובן שיש הרבה יותר מקורס אחד שלא רכשתי השבוע, ואם אתם קצת כמוני - שאוהבים לדעת הכל, לשמוע על הכל, ובעיקר בעיקר נמשכים לדברים חדשים שעוד לא שמעתם עליהם ואין לכם מידע עליהם - מה שנקרא "מחלת היזמים" - אז גם לכם מציעים בכל שבוע לפחות 3 קורסים לרכישה, 3 כנסים בתל אביב (אני גרה בצפון על גבול לבנון...), וגם לא מעט מידע בחינם - מה שקרוי היום מיני קורסים - שהן בעצם השקות שהתחפשו.

אבל קורס אחד כן רכשתי השבוע, והוא היוצא מן הכלל, כי הייתה לי סיבה ממש טובה לרכוש אותו, והסיבה הזו לא הייתה המחיר, כי הוא לא היה זול בעיני בכלל. הסיבה הייתה שהוא בא לי בול בזמן שהייתי צריכה אותו, ולכן גם יישמתי אותו בתוך 3 ימים בערך, ורמת שביעות הרצון שלי ממנו היא גבוהה מאד, ואני יודעת שעשיתי השקעה מעולה בעצמי ובעסק שלי.

תופים!!!!


הקורס שרכשתי הוא קורס שנקרא "מדע דפי הנחיתה" של בחור חביב בשם יואבי שני.

לחצו על התמונה - לדף הנחיתה של הקורס

אני מקבלת מיילים מיואבי, שידוע גם בכינויו "ארכיטקסט", כבר לפחות כמה שנים, והאמת - אני לא קוראת (וסליחה ליואבי אם הוא במקרה קורא את הפוסט הזה). לא קוראת בכלל, אף מייל, אף פעם, אבל.... גם לא מסירה. למה? לא יודעת! גם אחרי שחברה טובה, שהיא גם המלווה העסקית הפרטית שלי המליצה לי בחום, עדיין לא קראתי, אבל.... גם לא הסרתי את עצמי.

אז למה פתאום אני רוכשת ממנו קורס ב - 1600 ש"ח?
אני אפרט לכם עכשיו בדיוק למה. כי חשוב לי מוסר ההשכל שבסוף, אז כדאי להקשיב.

הגעתי לשלב בחיי העסק שלי שהתבקשתי ע"י לקוח להכנס לעולם הפרסום הממומן בפייסבוק. חקרתי, בדקתי שאלתי והגעתי למסקנה שניסוי וטעיה זה העניין פה. כמו תמיד, כשאני רוצה לעשות משהו, אני מסתכלת מה עושה מי שמלמד את זה. זאת אומרת, שבמקום לרכוש עוד קורס על פרסום בפייסבוק, אני מסתכלת יותר לעומק איך נראות הפרסומות של מי שמלמד איך עושים פרסום בפייסבוק - הבנתם את זה? ואז אני משתדלת לחקות אותו.
זו האמת, מה לעשות, ואתם תחסכו הרבה כסף אם תעשו את זה, למרות שאם זה באמת מה שאתם צריכים, אין תחליף למידע מלא בתשלום - אם כמובן, יש לכם זמן לצרוך את המידע הזה.

אז הסתכלתי, חיקיתי, והאמת - יצא לא רע, הייתי דיי מרוצה מהתוצאות, הקליקו לי יפה על המודעות, רק מה? כמעט אף אחד לא נרשם בדפי הנחיתה שלי - שהיו בעצם האתרים של הלקוחות.
לא נרשמו לקבל מידע, לא נרשמו לרשימת תפוצה - בקיצור, הפרסום עבד, אבל החולה מת. בתכלס, לא הרווחנו את הלידים ששילמנו עליהם.

מה המסקנה? הבעיה היא לא בפרסומת, אלא בדף הנחיתה - זה פשוט לא ממיר. כלומר אנשים מתעניינים במוצר, המסר במודעה מדבר אליהם, אבל מסיבה זו או אחרת, כשהם מגיעים את המידע, "הם לא שותים מהבאר" כמו שאומרים.
לא נכנס פה עכשיו לאלפי הסיבות שיכולות להיות לעניין הזה. אני רק אסכם לכם, שבא יואבי, עם קורס מאד ספציפי לבניית דפי נחיתה, שמתרכז רק בעניין הזה בכמה שיעורים אמנם לא קצרים, אבל בול למרכז המטרה של הבעיה שלי, ולכן, לא חשבתי פעמיים ורכשתי.
גמעתי את שלושת השיעורים הראשונים בתוך יומיים, שיפרתי את דפי הנחיתה שלי, ועכשיו גם אני וגם הלקוחות שלי הרבה הרבה יותר מרוצים, וזה לפני שניצלתי את גלגל ההצלה שלי - שהוא חוות דעתו המקצועית של יואבי על אחד מדפי הנחיתה - ושיחה איתו אחד על אחד - בונוס מדהים ומעולה.

ומה הקורס שלא רכשתי?

לפני שאני אגיד, ואני אגיד - אל תדאגו, אני רוצה לציין שזה לא אומר שהקורס לא טוב, זה רק אומר שאני באמת לא רואה את עצמי מוצאת את הזמן ליישם אותו. והוא דרך אגב לא הרבה יותר יקר, ומכיל פי 8 יותר חומר - שזה בדיוק מה שאני לא צריכה עכשיו ואין לי זמן אליו. אבל זכרו - אני לא כותבת את זה כדי להגיד לכם מה לרכוש, אלא רק כדי לשתף אתכם באיך כדאי להחליט מה לרכוש. 


שמוליק פרוימוביץ - איש אשכולות בכל אמת מידה, שעוסק בעשיית כסף באינטרנט ממכירת מוצרי מידע, ובטח עוד כמה דברים, השיק קורס השבוע שמכיל את כל מה שכל אחד צריך כדי לכתוב מוצר מידע, לפרסם אותו וגם למכור אותו באינטרנט - ותאמינו לי - צריך הרבה מאד דברים!

לדף הנחיתה של שמוליק - לחצו על התמונה

שמוליק הכין קורס המכיל 6 מודולים + 4 בונוסים ענקיים + בונוס רק לנרשמים הראשונים וכו' וכו', מכל טוב הארץ מידע שאני בטוחה שאין כדוגמתו עוד באינטרנט, כי אני באמת מעריכה את שמוליק וגם אחריו אני עוקבת כבר כמה שנים, אז אפשר להאמין לי.
כשהתחלתי לשמוע את סרטון ההשקה שלו, אמרתי לעצמי - זהו, אני רוכשת, אני מתה להכנס לעולם הזה של מוצרי מידע. אני אוהבת לכתוב, עושה את זה לא רע, אז למה לא להשקיע קצת במוצר טוב, ואז לשבת בבית ולתת לו להמכר באמזון ולהכניס לי כסף - מעולה, חלום חיים מבחינתי.

רק מה? הקורס מכיל גם בנייה של דפי נחיתה, הפצת המידע באינטרנט, איך לבנות השקה, איך לצלם בוידאו ועוד ועוד מידע, אני לא אעמיס עליכם.
אם אתם רציניים בעניין של לעשות כסף באינטרנט, ורק באינטרנט, בלי לדבר עם אף אחד בטלפון, בלי למכור פנים אל פנים, בלי לקחת הזמנות, אלא ממש לייצר מכונת מכירות אוטומאטית - זה הקורס בשבילכם ללא ספק.

אבל לי כבר יש עסק, ואני אוהבת אותו, ובדיוק היום אני רק רוצה לתת ללקוחות שלי את הערך והתוצאות הכי טובות שיש - ועם כמה שהקורס הזה מעניין אותי למוות, ואני מתה מתה על התחום הזה, אני חייבת להודות, שאין שום סיכוי שאני מיישמת אותו בחודשים הקרובים, פשוט כי זה לא המיקוד העסקי שלי עכשיו, ואין לי זמן לזה!

אני מרשה לעצמי להזכיר כאן שמות, כי אני יודעת שגם שמוליק וגם יואבי וכל אחד אחר שמוכר לכם קורס, רוצה מאד למכור את הקורס, אבל יותר מזה, הם רוצים שתעשו עם זה משהו. 
מלא לקוחות שלא עשו כלום עם המידע שנתנו להם, לא יועילו לאף אחד. כי תמיד יהיו כמה שלא יבינו שזו רק אשמתם, אלא יפנו את האשמה להקורס, לבונה הקורס, לכל התחום וכמובן את לשר האוצר - כולם חוץ מהם אשמים בזה שהם שילמו ולא באה פייה שהניפה שרביט והפכה את כל המידע הזה להמון כסף בחשבון הבנק שלהם ללא כל מאמץ.



אז מה המסקנה מכל הטקסט הארוך הזה?

קודם כל תחשבו מה אתם צריכים, ורק אחר כך תלכו לחפש את זה. זו באמת המסקנה. או לפחות, כשאתם צורכים מידע - אם דרך אימיילים, וובינרים, כנסים חד יומיים (שאני מאד אוהבת) או פוסטים באינטרנט כמו זה למשל, לפני שאתם משלמים סכום משמעותי על משהו, לפני שאתם משקיעים, תבדקו טוב טוב אם זה משהו שאתם צריכים באמת - לא מחר או היום - אתמול!
תוודאו שיש לכם לפחות שעתיים ביום בשבועיים הקרובים להשקיע בלימוד ויישום המידע שתקבלו - ואם לא - פשוט אל תקנו.
תאמינו לי - כל המידע יהיה שם תמיד, גם בעוד חודש, בעוד חצי שנה, בעוד שנה ובעוד שלושים שנה - כשתצטרכו אותו ויהיה לכם זמן לרכוש, לצרוך וליישם אותו.

אז אם יש לכם 3000 אימיילים בתיבת הדואר הנכנס שמחכים שתקראו אותם, כי אתם חוששים לפספס משהו חשוב, תעשו טובה ותמחקו את כולם, ותפסיקו לחיות בתחושת החמצה - אתם לא מפסידים כלום.
תפנימו שהיקום שולח לכם את כל המידע שאתם צריכים, בדיוק בזמן שאתם צריכים אותו, ותנקו את כל המידע המיותר, והמשיכו בדרככם משוחררים, חופשיים וטובי לב.

ההוכחה - לא קראתי את האימיילים של יואבי שני במשך שנתיים לפחות, אפילו לא אחד - אני נשבעת - רק מחקתי ומחקתי. אבל כשהיה לו משהו שהייתי צריכה, זה משך את עיני ורכשתי, ואני בהחלט יכולה להגיד לכם - שאני מרגישה חופשיה וטובת לב.

לסיום -


קורס ארוך ועמוס בכל החומרים השיווקיים שאי פעם תצטרכו לדעת כדי לעשות שיווק מצליח בעסק שלכם, או שיעור קצר וקולע שיפתור לכם בעיה בוערת, או ייתן לכם טכניקה שיווקית אחת ליישום בעסק שלכם?


יאללה ביי,

גליה

רגע.... רגע.... אל תשכחו לשתף ולהגיב וכו'. אחרי זה אתם משוחררים.